Kan vi leverera hem till dig? Prova ditt postnummer

  • Fri leverans till butik
  • Över 1200:- Fri hemleverans inom tullarna Stockholm
  • DHL Frakt övriga Sverige

 

Vanliga frågor och svar

Fråga 1. Har ni hemleverans och hur fungera det?

-Vi har hemleverans till halva Sveriges hushåll. Vi tillhandahåller enbart hela sortimentet på orter där våra leveranser utgår från vår Stockholmsdepå. Till övriga Sverige kan vi inte i nuläget leverera FRYSTA varor. Vi kan dock leverera både färsk-, kyl- och torrvaror till de orter vi har hemleverans.
Du kan alltid kolla vad som gäller hem till dig, genom att kontrollera ditt postnummer i mitten på vår startsida, där du även får information om leveranstid och ordergräns för fri leverans.

Fråga 2. Levereras varorna i kyl- och frysbilar?

-Självklart. Alla våra och samarbetspartners fordon är kylbilar med frysbox. Vi kan alltså garantera att all din mat från oss håller rätt temperatur, enda hem till din dörr. Vissa orter kan vi endast garantera att varorna körs hela vägen i kylbilar och därför begränsad möjlighet med frysvaror till dessa platser.

Fråga 3. Hur fungerar Postpaket med DHL?

-Leverans med DHL fungerar endast om alla varor i varukorgen består av torra varor. Detta fraktalternativ syns vid utcheckningen, om varukorgen består av endast torra varor. Om fraktsättet inte syns vid utcheckningen kan man ta bort de varor som man misstänker är kyl- eller frysvara tills fraktsättet dyker upp. Vid detta fraktsätt så skickas varorna som paket med och till DHLs Service Point för upphämtning.

Fråga 4. Hur byter jag leveransadress?

-Varje gång du befinner dig vid utcheckning så kan du ändra din adress eller skriva in en annan leveransadress. Ta alltid god tid på dig så att allt blir rätt. Observera att det är viktigt att alltid kontrollera att uppgifterna stämmer i ditt bekräftelsemejl. Alla uppgifter går också att ändra under ”mitt konto” i inloggat läge.

Fråga 5. Hur levereras min beställning?

-Alla beställningar plockas i vårt lager av vår plockpersonal och levereras i kylbilar. Antingen av egen personal eller vår samarbetspartner Gordon Delivery. Vi håller en obruten kylkedja från vårt lager via våra miljövänliga dieselbilar och elbilar, hela vägen hem till dig.
I kylbilarna packas upp till 30st beställningar, vilket betyder att en lastbil motsvarar 30 separata resor, som våra kunder annars skulle ha gjort.
Vi använder moderna lastbilar och planerar våra leveransvägar så miljövänligt som möjligt. Bilarna går efter optimerade körturer för att minska utsläpp i mesta möjliga mån. Bilarna är utrustade med frysskåp eller frysboxar med is.

Fråga 6. Vad händer om leveransen misslyckas?

-Den vanligaste orsaken till att en leverans inte kommer fram, är att kunden uppgett fel mobilnummer i sitt kundkort och kommunikationen därför inte fungerat. Efter lagd order får kunden alltid en orderbekräftelse via e-post. En orsak till att mejlet inte kommer fram är om orderbekräftelsen hamnat i ett spamfilter, så kontrollera alltid skräpkorgen. Man kan också se order på ”mina sidor” och under ”mina order”. I orderbekräftelse så ombedes kunden att alltid kontrollera sitt mobilnummer då all leveranskommunikation sker genom sms. Vid fel nummer så kan man ändra detta själv på ”mina sidor” och ändra kontoinformation. När rutten är planerad så får kunden ett sms om med en ungefärlig leveranstid och nytt sms när chauffören är ca 30 minuter bort och då kan man även följa chauffören i realtid. Om chauffören trots detta inte får tag på kunden efter 2 samtal så återgår beställningen tillbaka till lagret. En ny leverans planeras in tillsammans med kunden. En ny leverans debiteras kunden 300:-.

Fråga 7. Vad händer om jag skrivit in fel leveransadress?

-Vi ansvarar inte för felaktiga leveransuppgifter, med resultatet att leverans uteblir. Kontrollera därför en extra gång att din uppgivna adress stämmer innan du slutför köpet. Returnerad beställning debiteras eller så kan vi ordna en ny leverans med samma varor till en kostnad på 300:-. Kontakta vår kundtjänst direkt om du behöver hjälp.

Fråga 8. Var ser jag min order?

-När du loggat in och går in på ”Mina sidor” så finns en flik som heter ”Mina order”. Där sparas alla order.

Fråga 9. Vad händer om en vara jag beställt är slut?

-Pong Market arbetar inte med ersättningsvaror och är varan slut så tas den bort från ordern. Om det är 20% eller mer i ordern som är slut så kommer kunden att kontaktas för att säkerställa att kunden fortfarande vill ha leveransen. Vid mindre än 20% så kommer ordern att skickas. Kunden ser alltid den uppdaterade ordern med rätt varor under ”Mina order”. Ingen frakt eller plockavgift om ursprungsordern är densamma.

Fråga 10. Jag har inte fått min orderbekräftelse, hur gör jag då?

-Det första du kan göra är att kolla om mailet har hamnat i din skräppost. Hittar du ingen orderbekräftelse där, kan du logga in och kontrollera om din order finns i din historik.

Fråga 11. Kan jag handla utan att vara inloggad?

-Ja, du kan alltid välja att handla som gäst på hemsidan. För att få tillgång till dina erbjudanden behöver du däremot vara inloggad.

Fråga 12. Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

-När du ska logga in så finns det ”Glömt lösenord?” Klicka och skriv in din e-postadress och därefter skicka, så kommer det ett mail där man får ett nytt lösenord. Lösenordet kan därefter bytas ut till valfritt alternativ, under ”Ändra kontoinformation”.

Fråga 13. Hur använder jag rabattkod?

-Du anger rabattkoden i kassan innan att du betalar för din order. Det rabatterade beloppet dras då från din slutsumma. Rabattkod fungerar endast om du loggat in och inte handlar som gäst.

Fråga 14. När dras pengarna från mitt konto?

-När du betalar med kort reserveras orderbeloppet direkt på kontot och dras först på leveransdagen. Vid reservationen kontrollerar vi att ditt kort är giltigt och orderbeloppet reserveras. Pengarna finns då kvar på ditt konto men går inte att disponera. När vi plockat din order på leveransdagen skickas en definitivbokning till banken som genomför den slutgiltiga betalningen. I normala fall sker det inom fem dagar men kan variera beroende på vilken bank du har.

Fråga 15. Vad händer om priset på en vara ändras?

-Det är priserna som gäller på tidpunkten du lägger din beställning.

Fråga 16. Kommer jag få tillgång till erbjudanden som aktiverats efter att jag har lagt min order?

-Nej, det är de erbjudanden och priser vid tidpunkten då du lägger din order som gäller. Oavsett när din leverans är planerad så kommer erbjudanden som aktiveras efter att du lagt din order inte vara tillgängliga.

Fråga 17. Om jag har problem med betalningen?

-Har du försökt betala med ett sparat kort kan detta behövas sparas på nytt. Får du upp felmeddelanden om att betalning har misslyckats eller ”prova en annan betalningsmetod?” Prova då att lägga till kortet på nytt. Ovanför det sparade kortet finns knappen ”Lägg till nytt kort”, lägg till samma kort igen och om detta inte hjälper är du välkommen att ringa in till oss på 08-23 45 63 så hjälper vi dig. 

Fråga 18. Hur plockas och hanteras min order?

-Dina varor väljs noggrant ut, när de plockas och packas ned. Varorna förvaras sedan varsamt tills du mottagit din order. Vid hemleverans transporteras varorna i kylbilar med frysutrymme. Du får dina varor levererade i samma temperatur som om du handlade direkt i butik.

Fråga 19. Hur och när kan jag avboka en order?

-Om du av någon anledning ångrar dig så rekommenderar vi att ta kontakt med oss via antingen e-post eller via vår Messenger-tjänst som finns på vår hemsida. Där uppger du ditt ordernummer, och kan då avbokas, så länge ordern inte är plockad.

Fråga 20. Hur betalar jag?

-Vår betalningsleverantör Klarna tillhandahåller betalning med antingen kort, faktura eller direktöverföring via bankkonto.

Fråga 21. Om jag har frågor om min order, hur kan jag kontakta er?

-Vår kundtjänst har telefontid på vardagar mellan 08:00 – 16:00. Övriga tider så går det bra att mejla oss eller skicka frågan i vår Messenger tjänst som finns i vår hemsida. Vi svarar inom 1 timme vid kontorstid och inom 24 timmar helger och kvällar.

Fråga 22. Vad gör jag om jag vill reklamera eller ångra mitt köp?

-Vill du ångra ditt köp- och du har köpt varor som omfattas av ångerrätten enligt lagen om distansavtal, dvs. andra varor än livsmedel/dagligvaror – kan du använda dig av följande ångerblankett. Observera att det inte finns någon ångerrätt för LIVSMEDEL/DAGLIGVAROR.

Eventuell ångerblankett skickas till Pong Market AB, Drottninggatan 71c, 111 36 Stockholm.

Det går även bra att maila in den till info@pongmarket.se

Kan vi leverera hem till dig?

Skriv in ditt postnummer och se om vi kan leverera direkt hem till din dörr.

Postnummer

Vi levererar inte till ditt postnummer.

Typiskt! Vi har tyvärr inte möjlighet att levererar hem till din dörr i dagsläget. Men du kan alltid beställa torr varor och få dem levererat med DHL till en servicepoint nära dig.

Grattis. Vi levererar till ditt postnummer
  • Normal leveranstid är 0-2 arbetsdagar.
  • Gratis leverans vid order över 1200:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 99:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 79:-
  • Normal leveranstid är 0-2 arbetsdagar.
  • Gratis leverans vid order över 1200:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 129:-
  • Order 600-1000:- fraktkostnad 79:-
  • Normal leveranstid är 0-2 arbetsdagar.
  • Gratis leverans vid order över 1200:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 139:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 79:-
  • Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 139:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-
  • Leverans sker måndagar, lördagar & söndagar.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 139:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-
  • Leveranser som sker söndagar, måste beställas före torsdag innan midnatt (24.00)
    Order efter denna tid levereras söndag veckan efter.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Vi levererar inte FRYS varor till detta postnummer.
  • Order 0-600:- fraktkostnad 169:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-
  • Leverans sker måndagar, onsdagar & fredagar mellan kl.17-22.
  • Gratis leveransavgift för order över 1200:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 99:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 79:-
  • Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 139:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-
  • Leverans sker måndagar, lördagar & söndagar.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 149:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-
  • Leveranser som sker tisdagar, måste beställas före söndag innan midnatt (24.00) 
    Order efter denna tid levereras tisdag veckan efter.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 149:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-
  • Leveranser som sker söndagar, måste beställas före torsdag innan midnatt (24.00)
    Order efter denna tid levereras söndag veckan efter.
  • Gratis leveransavgift för order över 1500:-
  • Order 0-600:- fraktkostnad 149:-
  • Order 600-1200:- fraktkostnad 99:-
  • Order 1200-1500:- fraktkostnad 79:-